Thursday, November 26, 2009

==sALam aiDiLadHa==

Satu perhimpunan akan diadakan pada 27 November in!!
Diharap semua orang Melayu Islam bersedia!!
Anda diharuskan membawa senjata sprt parang,badik,pisau dn lain2 yg tjm..
PERHIMPUNAN BERDARAH ini bertempat dimasjid dekat rumah anda..
SELAMAT HARI RAYA KORBAN..



hehe..bikin gempak aja..
selamat ari ghayer korban kat sume kengkawan den...
pada sape2 yg terbace entry den nie...

http://3.bp.blogspot.com/_Mn7vM7V4lOU/STp9dG0uUWI/AAAAAAAAAb8/mEb8MhTr2uI/s400/aidiladha.jpg

--
(¯`v´¯;

.`·.¸.·´ ♥

¸.·´¸.·´¨; ¸.·*¨;

(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸¸.·¨¯`·.♥

tOdaY is My pAreNt aNnyvErsaRy...
Happy 27th Anniversary to my luvly Mum & Dad..
moga2 perhubungan dan percinataan kalian terus kekal ke akhir hayat..
LUV U ALL....


Tuesday, November 24, 2009

++Lagi-Lagi bAkAwALi++

yihaa..
bakawali berbunga laie..
den malash nk tules panjang2..
juz refer entry nie ngn nih je la erk..
tuk maklomat lanjot...

layan la sampai muntah bakawali..haha
(ade ker?)
adek yg pwasan putri bakawali kunun...

Monday, November 23, 2009

++kALa hUjan++

syumer pOwn taw..
yang sekarang ni musim tengkujuh...
time ni la ganu wat Monsoon Cup..
time ni jugak la umah-umah yang tak bernaseb baek..dinaiki air..
dengan kata lain...BANJIR!!
alhamdulillah..umah den lom naik ayOr laie...
manenye tak banjir...ujan tak brenti-renti..
kalo stop pown..skejap sangat..pastu turon balik..
tapi redhO jer laa...

kalo jemur baju pown..lambat je nak kering..
jemor kat ampaian luaq tu..kompem-kompem la tak boley...
tak sempat jemor da basah..huhu
jemor pun kat porch luar tu..
tapi ade satu hari tu..angin kuwat sangat..abeh terbang ampaian tu..
baju jato bergelimpangan...menyembah rumput dan longkang..^_^
dah kene basoh balek..huhu

last-last...amek inisiatif..jemor baju dalam umah..
angkut ampaian masok dalam umah..huhu
biar kipas keringkan..huhu..
umah den skarg..penoh ngan baju bergantungan..hehe..

lalalaa~~~
--
(¯`v´¯;
.`·.¸.·´ ♥
¸.·´¸.·´¨; ¸.·*¨;
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸¸.·¨¯`·.♥

Yang Terindah Hanya Sementara

Sunday, November 22, 2009

축하


chugha
....cOngratulatiOn...
hehe..tu la maksOd tulisan korea kat atas tu..hehe
(tol tak owang2 korea ataw sesape yg minat cite korea)
hehehe...

ucap tahniah kat sape la nie erk?
kat Mr XY coz diberi kepercayaan oleh bos die tuk jadi cashier plak..
selame nie stocking air ngan mop-mop lantai jerp...
lama-lama nanti jadi manager lak..
wakaka..lebey-lebey lak den...



Thursday, November 19, 2009

++pUdinG kArAmeL peRtAma kU++

ingat tak entry pasal puding karamel yang den post arituh?
hehhe..arini den wat lagi..
kali ni wat sowang-sowang..
yang aritu..tulun ibu wat je..bukan den yang wat..huhu
tak puas makan aritu..jadi den carik resepi kat tenet..
jumpe la resepi yg cam simple sket...
juz gune 4bijik telO,10sudu susu pekat ngan 2sudu gula..
sume tu ade kat umah...kebetulan ibu pOie kOdai lak..
boley la den tOrai..hehe
1st tyme woo...
den mano ponah masak..nak-nak sorang-sorang...
seyes ni..tak tipu..
(masak megi,goreng telur tu adela)
den tOrai la..cam tak konfident pown ade..
malu je kalo tak jadi...
tapi naseb tak banyak sangat ramuannyer...
hantam saja la labu...
den bubuh 2sudu gule dalam loyang kecik..pastu kacau-kacau sampai cair...
sampai jadi kaler perang,..
pastu den bubuh susu 10 sudu + 4biji telur dalam mangkuk adunan..
den kacau punyO kacau sampai mesra...=P
sambil tu,den wat air kukusan..
peh tu...bubuh yang den bancuh tadi tu dalam loyang berisi gula hangus tu..
then..letak dalam kukusan...
biarkan dalam 35 menet...
(lame gilak..padahal 20menet je da ok)

tak disangka2...den bukak je tudung periok tu..
tara....gilak..
kembang semacam....berbuih-buih..
kompem tak jadi ni..
pas2 dlam beberape saat..die kecut balik..
ni da sah-sah sebab lame ngukus ni...
kembang semacam...cam kek plak...
segan siot...
den capat-cepat carik tutup..pastu bubuh dalam fridge...
adek plak satu hal..die gelak terbahak-bahak bile die nengok puding den tu..
die siap nyanyi-nyanyi..
kembang..kecut..kembang..kecut..kembang..kecut..
lagi la den segan..siap die kate busuk bau telo tembelang..
padahal tak pown...saje je die tu wat den malu...

agak 15menet dlam fridge..den kluarkan la...
den telangkupkan die...
taraa...ni jadinyer...
perghhh...cumil gak..
(terpakse puji diri sendri..xde owang nak puji den..huhu)
berkilat molex...siap ade lobang-lobang..
kire menjadi la tu kot..huhu
den tak potong sampai ibu balik kedai..
pastu ibu yang potong...den rase..
perghh..sOdapppppp...
kalah yang kat pasar malam..
(seyes..xtipu)
huhu...sekian saje kisah puding den yang agak tak menjadi..tapi bagi den..besh..
hahaha..perasan..perasan...
name kueh ni...
"Puding Karamel Chenta Sayunk"
wakakaa...

Wednesday, November 18, 2009

++sEraM..nGeri..hOrrOr++

hyepe...
seperti biase la..
kalo duk umah ni..
asek titow jerp..xpown ngadap tibi..
kalo ngenet tu...da kompem-kompem da...
hehehe
tapi keje pOwn den ada wat taw..huhu
*kOjO apO la ekau wat tu zana ooiii*

smalam nengOk tibi citer antu..
Wewe Gombel tajuknyer..
agak seram gak....walaupun xla seram sangat..
tapi agak memberi pengajaran
hehehe..nampak seram x?

biasenye kisah dari slot Lagenda ni mengisahkan tentang cite-cite lagenda yang diceritakan turun temurun...dari zaman ke zaman..
ade terselit unsur-unsur nasihat dan kompemnye..ade unsur dongeng,.hehee



Wewe Gombel adalah sebuah istilah dalam tradisi Jawa yang berarti roh jahat atau hantu yang suka mencuri anak-anak, tapi tidak mencelakainya.
Konon anak yang dicuri biasanya anak-anak yang ditelantarkan dan diabaikan oleh orang tuanya.
Wewe Gombel biasanya akan menakut-nakuti orang tua si anak atas sikap dan perlakuannya kepada anaknya sampai mereka sadar.
bila mereka telah sadar, Wewe Gombel akan mengembalikan anaknya.

Menurut cerita, Wewe Gombel adalah roh dari seorang wanita yang meninggal bunuh diri lantaran dikejar masyarakat karena telah membunuh suaminya.
Peristiwa itu terjadi setelah suami dari wanita itu berselingkuh dengan wanita lain.
Sang suami melakukan hal itu karena istrinya tak bisa memberikan anak yang sangat diharapkannya.
Akhirnya ia dijauhi dan dibenci suaminya lalu dikucilkan sampai menjadi gila dan gembel.

Dalam budaya Jawa, wewe diistilahkan hantu yang mirip manusia, sangat mengerikan dengan taring, baju compang-camping dan rambut serta kuku panjang tidak terawat.
Biasanya wewe gombel (gombel istilah dari baju yang sangat jelek),
melakukan aksinya pada saat menjelang Maghrib

dari sumber laen...
disebut Wewe Gombel karena kejadian in terjadi di daerah Gombel, Semarang.


credit to:Kisah Wewe Gombel


nampak tak akan moral of da story??
aisshh..xnampak ke..
meh den explen..=P
huhu...
kita janganlah sia-siakan anak kite..
anak adalah anugerah paling indah pemberian Allah swt..
anaklah penyeri kehidupan rumah tangga..
orang yang takde anak..beria-ia cari ubat sana sini untuk dapatkan anak..
orang yang da ade anak plak..abaikan anak tu..dera die..
ish..ish..ish...
walaupun bukan anak kandung sendiri..jagalah dia sebaik mungkin..
janganlah sepak terajang die..tengking tak bertempat..sampai anak tu menderita dan ketakutan...
sampai anak tu jadi tembantut tumbesarannya...
anggapla ia sebagai amanah Tuhan yang patut kita jaga...
satu lagi moralnye..kalO nk negOk citer antu memalam..
sediakan bantal bucuk satu...
tuk mengelakkan bising yang terlampau kalo menjerit..
kalo rase nak menjerit.tutop mulot cepat-cepat ngan

ok..chow dulu...
lu pikir la sndri...

Saturday, November 14, 2009

++yiPpiEe++

hOhO...
i'm hOme nOw...
syuker2..
tapi...lOm wat pape aktiviti..
jUz tgOk citer yg baru dOwnlOad..
skrip 77o7 ngan Ketika cinta bertasbih..
tu pOwn lom abes nengok agi..
hehe..

ibU wat kueh kueh peberet den arini..
kalo pegi pasar malam..mesti carik kueh tu..hehe
kueh per??
kueh karamel atau name manjenye puding gula hangus..
umi ajar..
syEdap...
1st tyme wat...xmenjadi sangat..
(hehe..jangan marah bu)
tapi rasanya sOdap..

taraa..nie la kuehnyer..
haha...buruk benOr decOration
sape la susOn kueh nieh..
langsOng takder bakat..
walau rupenye takder...
tapi rasOnye..perhghh..
menggamit selera..

Friday, November 13, 2009

++wULLawEiii++

yipiiii...
rayO kitO arini..
exam da slesai sudeh...
even 5 sOklan jerp...tapi mak datOok....ntah papO den hOntam..huhu
xperla...
let bygOne bE bYgOne..
(chewaahhh...zana skeping lOndON)

malam ni...
den berangkatla ke Dungun..
aishhh...barang xabes angkOt agi
stOr da sendat giler da ngan bebarang owang..
aisyemen...ontah kat manO den nak sumbat..
sOwi la yer kalO den himpap barang sesape..
xde ruang da..ngee~~~

bas malam nie kOl 9:oO malam..
dUngUn...here im cummin'
pepagi bute sbelOm subuh den musti da tercOngOk dOpan bUs stOp dungun oh..
(dOakan la nOthing wiLL happened)
kepada bas Sani Express..servis kenderaan anda...
pandu cermat..jiwa slamat..^_^

lalalala~~~

Wednesday, November 11, 2009

++oHoOoii++

wah..wah..wah...
molecular approach dah berlalu dengan "megah dan jayanya"
cam biase..paper tadi banyak merenung bumbung DECTAR..hoho..
ntah jawapan ade kat situ ke..sampai den duk renung2 atap piqiaq jawapan..hoho..
tapi xmuncul2 gak..huhu

ader 1 more paper to gO..
waa..lambatnyer nak abes...

26/10(12:00)--->>>Anatomi dan Morfologi Tumbuhan
31/10(10:30)--->>>Kursus Pengurusan Persatuan 1
03/11(12:00)--->>>Biokimia
04/11(15:30)--->>>Prinsip Taksanomi dan Tatanama
06/11(15:30)--->>>Persekitaran dan Kesihatan
11/11(15:30)--->>>Pendekatan Molekul dan Pemuliharaan
13/11(08:30)--->>>Ekologi Air Tawar dan Samudera

waaa..
nape la ekologi samudra ni lmbt sangat paper die..
dak2 genetik da mendeka da..hoho
dak bOtani ngan dak haiwan terpakse menunggu hingga jumaat..
aishh..sedey2..
xperla..duk lame2 sket kat burhan ni...
menghayati lebih lama akan keindahan kolej burhaniddin helmi ni..
(ayat xbley blah)
indah kan kolejku?(^_^)

--
(¯`v´¯;
.`·.¸.·´ ♥
¸.·´¸.·´¨; ¸.·*¨;
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸¸.·¨¯`·.♥

mOod:>>
cam malash nak stadi ekO mlam nie...
nak ngemas baju lak rasenyer..
biar la balek lambat lg pown..
persiapan awal..xder la terkocoh2+tergOpOh2+huruhara nanti..
tatatititutu....

Tuesday, November 10, 2009

++ dReAm oF a dReAmEr++

Seorang gadis datang menemui Rasulullah dengan tangan kanannya disorokkan ke dalam poket bajunya. Dari raut wajahnya, anak gadis ini sedang menanggung kesakitan yang amat sangat. Lalu Rasulullah menegurnya.
"Wahai anakku, kenapa wajahmu menampakkan kamu sedang kesakitan Dan apa yang kamu sorokkan di tanganmu?"

Lalu gadis malang ini pun menceritakan hal yang berlaku padanya :-
"Ya, Rasulullah, sesungguhnya aku adalah anak yatim piatu. Malam tadi aku telah bermimpi Dan mimpiku itu telah membuatkan aku menanggung kesakitan ini."
Balas gadis tadi.


"Jika tidak jadi keberatan, ceritakanlah mimpimu itu wahai anakku."

Rasulullah mula tertarik dengan penjelasan gadis tersebut."Aku bermimpi berjumpa ibuku di dalam neraka. Keadaannya amat menyedihkan. Ibuku meminta diberikan air kerana dia amat dahaga kerana kepanasan api neraka itu hingga peluh tidak sempat keluar kerana kekeringan sekelip Mata."
Gadis itu berhenti seketika menahan sebak.
"Kemudian Ku lihat di tangan kirinya Ada seketul keju Dan di tangan kanannya Ada sehelai tuala kecil. Beliau mengibas-ngibaskan kedua-dua benda tersebut untuk menghalang api dari membakar tubuhnya. Lantas aku bertanya ibuku, kenapa dia menerima balasan sebegitu rupa sedangkan ketika hidupnya ibuku adalah seorang hamba yang patuh dengan ajaran Islam Dan isteri yang taat kepada suaminya?

Lalu ibuku memberitahu bahawa ketika hidupnya dia amat bakhil. Hanya dua benda itu sahaja iaitu seketul keju Dan sehelai tuala kecil pernah disedekahkan kepada fakir. Yang lainnya hanya untuk bermuka-muka Dan menunjukkan kelebihan hartanya sahaja.

Lalu aku terus mencari ayahku. Rupanya beliau berada di syurga Dan sedang menjamu penghuni syurga dengan makanan yang lazat Dan minuman dari telaga nabi.

Ayahku memang amat terkenal kerana sikapnya yang dermawan Dan kuat beramal. Lalu aku bertanya kepada ayahku. "Wahai ayah, ibu sedang kehausan Dan menanggung azab di neraka. Tidakkah ayah ingin membantu ibu sedangkan di dunia Ku lihat ibu amat mentaatimu Dan menurut perintah agama"

Lalu dijawab oleh ayahnya. "Sesungguhnya beliau Dan semua penghuni syurga telah dilarang oleh Allah dari memberi walau setitik air kepada isterinya kerana itu adalah pembalasan untuk kebakhilan yang dilakukan ketika di dunia"

Oleh kerana kasihan melihat azab yang diterima oleh ibuku, aku lantas menceduk sedikit air mengguna tapak tangan kananku lalu dibawa ke neraka.

Belum sempat air tersebut mencecah bibir ibuku, api neraka telah menyambar tanganku sehingga melecur.

Seketika itu juga aku tersedar Dan mendapati tapak tanganku melecur teruk.

Itulah sebabnya aku datang berjumpa engkau ya Rasulullah."
Panjang lebar gadis itu bercerita sambil airmatanya tidak henti-henti mengalir di pipi.

Rasulullah kemudian meletakkan tongkatnya ke tapak tangan gadis tersebut lalu menadah tangan, berdoa memohon petunjuk dari Allah. Jika sekiranya mimpi gadis tersebut adalah benar maka disembuhkanlah agar menjadi iktibar kepada beliau Dan semua umat Islam.

Lalu berkat kebesaranNya tangan gadis tersebut sembuh.

Rasulullah lantas berkata, "Wahai anakku, pulanglah... .Banyakkan bersedekah Dan berzikir Dan pahalanya kau berikan kepada ibumu. Mudah-mudahan segala dosanya terampun. INSYALLAH"
dipetik dari program Motivasi Pagi -TV 3 (6.30 pagi)oleh Ustazah Noorbayah Mahmood



~~miMpi yAng tAk pAsti...~~
Entah mengapa,aku termimpikan dia lagi,walhal aku tidaklah selalu teringatkannya. Aku termimpikannya sewaktu tubuhnya masih kecil,tapi aku besar seperti sekarang.dia merengek-rengek hendak memelukku.aku yang lengkap berwuduk dan bertelekung itu,pada awalnya hanya membiarkan sahaja.Tapi dia sudah memeluk kakiku.timbul pula rasa simpati di hatiku dan aku melutut menghadapnya.dia mengukir senyuman tawar dengan wajah yang mahu menangis..dia merangkulku dengan kuat,erat,dan berjujuranlah air mata keluar dari kel0pak matanya hingga membasahi telekungku..aku bertanya,mengapa dia bersedih begini,tapi dia masih berdiam 10o0 bahasa,tetapi tetap menangis dalam pelukanku.aku masih dalam kehairanan dan memujukknya dengan menggosok-gosok lembut belakangnya agar dia tenang.(seperti gaya seorang ibu memujuk anaknya).Tidak lama kemudian,dia mel0nggarkan pelukannya,dan merenung mataku sedalam-dalamnya.aku menjadi semakin hairan dengan renungan matanya itu.dia mencium mukaku dengan kasih sayang dan tiba-tiba arghh bibirku turut diciumnya.aku menjadi semakin pelik dan rasa agak marah.mengapa dia bertindak sedemikian? Aku terus bangun tanda protes lalu menanggalkan telekungku dan mengambil kembali wudukku yang terbatal akibat menyentuhnya.aku meninggalkannya menangis tersedu-sedu. Tika ku selesai berwuduk dan bertelekung,dia datang kembali padaku..aku pelik,adakah dia mahu mengajakku pergi bersama-samanya ke ALAM SANA? Kerana pada mulanya tadi,aku lengkap berwuduk dan bertelekung serba putih,dia tiba-tiba muncul dan memelukku dengan erat seperti tak mahu melepaskan aku.seperti ingin mengajakku dengannya dan bila ku mengambil kembali wudukku lalu bertelekung semula,dia datang kembali juga secara tiba-tiba,seperti ingin aku menemaninya.seperti ingin mengajakku ke suatu tmpt..tapi ke mana? Aku sendiri tak pasti..tapi yang pasti pabila ku sedar dari lena,aku rasa seram sejuk di seluruh tubuhku.tubuhku lemah longlai tak bermaya..Apakah erti mimpiku ini? kerna kebelakangan ini aku kerap termimpikannya.adakah ini satu petanda yang aku bakal pergi mengikutnya ke SANA?? Arghh...Biarkan soalan itu tergantung tanpa jawapan.................

--
(¯`v´¯;
.`·.¸.·´ ♥
¸.·´¸.·´¨; ¸.·*¨;
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸¸.·¨¯`·.♥

Ya Allah...Ampunilah beliau.
Naikkanlah darjatnya diantara orang-orang yang mendapat hidayah.
Dan lindungilah keluarga dan keturunannya yang masih hidup.
Ampunilah dia dan kami, wahai Tuhan sekelian alam.
Luaskanlah kubur baginya dan berikanlah cahaya didalamnya.
Al-Fatihah...

Monday, November 09, 2009

++nEw jOb....nEw hOpe..++

cheewaah...
den telah berspeking di atas...
tol ke ayat bi den tu?
bior la..huhu

arini..bermula la cikeding start kejer..
kejer kat ner erk?
kat tujuh sebelas....
haa??kat maner tu?
hehe....7-Eleven daaa...
pada tanggal tanggal 09.11.09
haiyaa..kalo 07.11.09 comey sket kan?huhu

harap-harap..dengan pekerjaan baru die tu...
die dapatla mengisi masa terluang die..
jangan sampai abaikan pelajaran..
tetap teros menjadi best student...

dan..
dapat cube hidup sendiri..hidup berdikari..
walau juz kerja di 7-11..tapi pengalaman tu penting
bukan kerja full time kan...juz part time..
nak caik duwet lebey...

dan...
jangan ngorat-ngorat gurl laen..
wakaka....tak ley blah ayat den...
bukan-bukan...salah tules la...
*cover-cOver*
jangan lupe daratan bile da pegang duwet sendri..
kalau ade hutang ngan sesape..lunaskan..
pastu..kumpul duwet tu kalau nak beli kete ke..moto ker...
atau nak mempinang anak dara orang ker..
uppsss..salah cakap lagi...
bukan-bukan...tu lambat lagi daa...
*malu-malu*

--
(¯`v´¯;
.`·.¸.·´ ♥
¸.·´¸.·´¨; ¸.·*¨;
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸¸.·¨¯`·.♥

harini..
den wat salah besar..
tapi alhamdulillah..
die betol-betol da berubah..
die tak serang den membabi buta cam dolo-dolu..
cakap penuh berlapik...penuh bersopan..tapi dengan penuh ketegasan...
syukur-syukur...
i got my old cikeding back...
MyEm0.Com
KESILAPAN LALU TUK DIKENANG...
BUKAN TUK DIKESALI....

Saturday, November 07, 2009

++yEahH++

bes betol arini...
makan Yong taufu...
perghh...shedap gilerz la yOng taufu kat Pasar malam Bangi tu..
kalo abang jual yongtaufu bace,...kompem kembang nie...=P
den jadi ketagih....
'org sebelah' pown cakap sedap...hoho
berselere tol die makan...
cam xmakan setahon...
padahal baru semalamnye die makan Yongtaufu ngan housemate dier..
tapi sayangnyer...
xsempat nk snap gambO dlam pinggan..
prabis dulu da..hehe

tapi..
air cendol langsOng xbesh..
salah pilih kedai..
kedai yang pegi sebelOm ni besh gak..
lemak berkrim...disukai ramai...
tapi yang ni langsOng xsedap...
santan cam da basi jer..
masam gilak...
maap yer pakcik cendOl..saya terpaksa meluahkan ketidakpuasan hati saya disini..harap anda tidak mengambil ati dengan komplen saya ini...
tapi jangan risau...saya tak menayangkan gambar anda disini..
gO back n practise erk pakcik..
bikin air cendol paling syedap seanterO bangi..hoho..

tapi...
*aishh..ade tapi-tapi lagi?banyak sOngeh ekao ni zana*
err...tapi..
den beli tikOs..
tapi bukan chop pasar malam k!
eh....ade ke jual tikOs kat pasar malam?
aishh..da melalot da ni..
gO back to da story of my tikOs...
tikOs den da nazak sangat...
mate kiri die cabOt...
den beli la tikOs baru...
laser die lak ngOkngek...
terpakse den gune tikos yang uzOr...
uzOr2..tetap bagi khidmat kat den...
berjasa betol dier..
melayang duwet den 20hengget...
waaa....!__!
nampak x?da uzur bOnar...siap sOltape lg..!___! yg si biru tu.. lawa..tapi cam hape..sekejap ley..sekejap tak..

(p/s: selepas ditilik,dihitung,dikira dan dicalculate..den telah menggunakan perkataan "tapi" sebanyak 10x..hohoho)
--
(¯`v´¯;
.`·.¸.·´ ♥
¸.·´¸.·´¨; ¸.·*¨;
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸¸.·¨¯`·.♥


HARI YANG INDAH
BEZDAY GIFT YANG INDAH
lalalala~~~~

++gAmEr yaNg tAk bRapE nAk aDdiCteD++

seperti biase...
hari2 eden akan diisi dengan bermaen game selain menelaah pelajaran..
*ececeh..menelaah la sangat*
tapi bukan game tembak2 ke..game perang2 ke...game tumbox2 ker...
ni game membina skill keisterian..
*ceth..ade ke skill camtu..cam gatal je bunyi*

den suke maen Farmville ngan Cafeworld je kat fesbuk tu..
kadang2 jawab kuiz meraban...
kalo da cam boring sangat..baru la duk layan ngOmen pos2 dinding memberz..
pos dinding??apakah??Wall post daa..hehe

eh..kembali kepada tajuk asal...
ape kene ngene maen game ngan membina skill keisterian plak?
ekau da ilang akal kO zana??

hahah...
nk gurau pOwn xley...
bukan per..kalo maen Farmville..kite mengasah bakat bertani & menternak...
nanti da kawen...ehem..ehem...ehemmmm...
*batOk gatal*
tak yah da la beli sayur ke buah kat pasar..
tanam je kat tepi2 umah tu...
*zana..ekaO buat...jangan pandai cakap jer!!*
kalO maen Cafeworld lak..kite menajamkan skill memasak kite selama ini..
*ceth..selamO ni ekau pandai masak ke zana..nak tajam2 skill lak*
selain itu...menambah kepakaran mereke2 hiasan dalaman...ngee
*ciss..macam la pakar*

FarmVille
ladang den xde la luas & canteq sangat..
sekangkang kera jer....bak kata pujangga...
*pujangga manakah yang berkata sedemikian rupa?*
hehhe...ni gambar sebelOm harvest..
tapi gambar tu xclear sangat...
den tanam BellPepper bak kate omputeh..
bak kate melayunye..LadaBenggali...=P
lawa wooo...sayang lak wase nk harvest...
slain tu..den tanam pokok anggur,avOcadO,ceri,pishang,lemOn,ngan epel..
natang plak..upss..salah...terkasar bahase...
haiwan2 yg den ternak plak cam itik,ayam,kambeng,kambeng biri2,gajah,kudo n sekOr haiwan haram kejadah..b**i tunggal......teeetttttttt....
den 'terpakse' membelenye cOz neighbOur bg gift..hoho..
tp den da asingkan natang(maaf..terkasar disini) tersebOt dgn haiwan2 yg laen...takOt tkene jangkitan..(!__!)
*ceth zana...cam real jerp...game jer kowt*

CafeWorld
cafe den pOwn xder la besau sangat..
cukup la untuk menampOng 16 costumerz dlam satu2 mase...
ni tyme ngah kusyuk masak ni..cheewahhh..
sape chefnyer...???
ofkoz & dah kompem2 la den chefnyer...ngeee
den hire 3 owg pekerja...
Qemal,Maira ngan Ha..
rajen2 blake..sume wat kejer seperti diarahkah...>.<
hire diowang sebab diorang mencapai level yg tertinggi di antara member2ku di CafeWorld...
nampak sangat la rajen memasak n layak jdikan pekerje ni.. tuk angkut2 makanan ke costumerz..ckupla..wakaka
interior desingning cafe den amatlah ringkas tapi menarik.
*lakkk..menarik ke?xnampak menarik pOwn*
meja2 tuk pemakan2 yg dtg..eden arranged membentuk huruf YC
mengapakah YC?
it stands for Yelly's Cafe...my cafe's name..hehe
kemudian..pemakan2 di cafe eden akan menikmati desiran air pancut yang memancut dari Alabaster Fountain sambil menikmati makanan yang lazat2...
cafe den juga dihiasi dengan 2pasu ros merah,1pasu ros pink & 2pasu small cactus mengelilingi fountain tu..hehe
maybe eden akan renOvate lagi selepas kumpul duwet yang banyak...

sekian sajelah cerita den ngan gamez fesbuk yang xley blarr..

++bErtUkaR...yEaAh...++

eden da menukarkan wajah blog eden...
BERTUKAR!!!
dari kebudak2an---->>agak matured..
matured ke?ehemmm...ehemmm
*batuk2 cumil*
hehhee....
ibu kata "wah...wajah baru..baru mcm blog org besar"
hoho...slame nie keanak2kan ker?
mentang2 header gambar Sinichi ngan Ran tyme kecek2..hehe

ingat x lg ngan wajah dolu nie?
hoho...tinggal kenangan...

exceli...blog layout ni den design sndri...
upsss...bukn 100%..ngejas yang owg wat jerp...
penat woo nk ngejas code die..ditambah plak ngan eden yg kureng arif bab2 nie..lagi lah..
lagi satu..al maklOmla..ciplak yang owg...tapi nak ikot citerase sendiri..padanla ngan muke anda...ehh..silap..padanlah ngn mukO eden yg cumil ini..
wehhh...zana..ekaO memperasankan diri lagi....xmalu ke ha???ishk3...

diinspirasikan dari:City Tree
oleh kerana template ini terlampau zahid..err...i mean terlampau oren..
i dOnt like sangat la...sO..i ejas jadi wane purple...
MY PEBERET KALER!!
i pOwn ejas la hampir kesemua yang wane oren tu kepade wane purple....
header die pown i bagi ejas sket2...
bubuh trademark "Aper Laa Nie"..
mane ley tinggal tu...
curik trademark PakNil..=P
footer pown samer...
siap selit name i lagi..wakaka..
nk glemer gak..(~.~)
bile kOwang nk masuk my bLog....siap ade alu2an slamat datang lg..haha..
*ceth..macam la die sOwang jer yg ader*

ehhh..ehh...nie pesal ni..tetibe maen i-i plak....dah2 zana..kembali kepada normal..gedikz je rase nak bacer..

ni la die screenshot dier..hehe..
seperti yang sedang anda tengOk skarg di blogku yg cumil..
yang meraban+merapu=merepek
hampir kesemua yang oren eden tukar jadi purple...
cumil x?hehe..
alaaa..taw..mesti chumil..wakakaka
*zana da mencapai tahap gedix yg melampau*
ape name layout nie?
nk taw??
den namOkan iO...
pUrPLe itU iNdah
hohoh...seswai x?
biarla kOwang nk ckap xseswai pOwn..
blog den..bukan blOg ekau...wakaka
*blagak giler zana nihh..*

Friday, November 06, 2009

++kEpAdA eNcex XY++

http://what-buddha-said.net/Pics/scolding.gif
pacarku yang baik
dengarkanlah aku
janganlah engkau selalu
marah-marah padaku

awk baek kan..?kan?jangan la marah-marah saya lagi da..saya takOt..kalo awak marah..gaye harimau jadian..bukan setakat harimau jadian...cam ape tu..yang dalam citer underworld tu..haa.. werewolf...takOt i..huhu..
pastu takyah la *tuut*teettt*teettt*tuut(ayat2 terpakse dsensOr atas sebb2 tertentu) saya lagi..luluh,hancOr berkecai ati saye awak cakap saya camtu..cam la jahat sangat saya nie..muke baek ni taw..comel lak 2..(dah-dah zana..jangan nak pwasan kat sini)

Frustrated guy

pacarku yang baik
permintaan hati
janganlah engkau selalu
ingin menang sendiri

ingin saya tekankan sekali lagi di sini yang awak memang teramat baek...tapi kalau awak cube beralah ngan saya ni..ape salahnye kan? lagi la terserlah kebaikan awak tu..ye tak?*blink-blink*.. asek saya je nk beralah..nk ikot cakap awak..jangan la tak abes2 nak menang je ye walaupown awak tu salah gak sebenarnya..

nilailah aku sesuka hatimu
agar kau tak meninggalkan aku
nilailah aku sesuka hatimu
agar engkau tahu

saya tak kisah awak nak cakap saya degil ke,keras kepala ke,tak dengar cakap ker,canteq ke,comel ker,kiyut ker(upss...tang tu memang tak kisah..cakap banyak2 pOwn xper..hoho)...
tapi..jangan la tinggalkan saya sowang2...saya cam sunyi kalo awak xder...kengkadang rindu gak awak duk berleter pot pet pot pet...sakit tinge duk dengar tu..kompem2 la kan..ngee...saya taw ape yang awak deritai..sO..mungkin tu yang awak tertekan dan marah2 saya...tapi awak kene kuat tuk tempuh ujian yg datang kat awak tu..setiap penyakit mesti ada penawarnya bukan...janganlah cakap yang mati je jalan kuarnye...sedey saya dengar..takley nak trime kalo awak g selama2nya...awak takley ngalah..awak kene kuwat...

http://77.img.v4.skyrock.net/778/safsaf5/pics/1734413520_small.jpg
pacarku tolong dengarkan aku
cintaku ya hanya untukmu
sampai nanti pun tak akan pernah selingkuh
cuma kamu lah semangat hidupku

dengar sini....ketahuilah bahawa ape yang awak cakap kat saya tu..xbenar langsOng..tiada yang benar melainkan sume tak benar..saya tak pernah curang ngan awak..maen kayu 3,4,5 hatta 10..langsOng tak...tak teringin saye la...awak sowang je da cukop..tu pown pening kepala saya melayannye..hoho...sume kate2 awak..semangat awak kat saya sume saya hargainya..sebab tu dari tadi saya cakap awak ni baek orangnyer...

pacarku janganlah marah-marah lagi
ku berjanji ku akan tetap di sini
sampai mati engkau tak akan ku tinggali

ku temani sampai kau tua nanti


janji yer wak..jangan marah2 dah..lately saya da nampak perubahan awak..awak kurang da marah2 saya..kalo awak saket ati pown..awak kunun2 wat ngajOx..ececehhh..ngajOx tu..nak suh owang pujOx ler tu..ala kuci2..saya janji..kalo la awak jodoh saya...saya takkan tinggalkan awak dan saya tetap akan jaga awak sampai awak tue kerepot,sampai gigi2 da gugur sume,sampai jalan da terketar2,sampai bila2..sampai akhir hayat saya..ceth..ayat xley blah...

http://godw1nz.files.wordpress.com/2009/09/old-couple.jpg
ku temani sampai kau tua nanti
ku temani sampai kau tua nant
i
ku temani sampai kau tua nanti


--
(¯`v´¯;

.`·.¸.·´ ♥

¸.·´¸.·´¨; ¸.·*¨;

(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸¸.·¨¯`·.♥



BekgrOn muzik:Kangen Band-Nilailah Aku
Starring: Ms XX & Mr XY (cam kromosom seks la plak)
Location: err...kat ner erk...kalo Dihatiku..bley?
Pixca: Ehsan Pakcik Google
Script: Zana Kiyut

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...