Wednesday, August 14, 2013

Check Up Kesihatan Rohani


Saya pergi ke sebuah klinik untuk check up kesihatan rohani.

Pertama kali datang, ujian tekanan darah dibuat.
Ternyata saya memiliki KELEMBUTAN HATI YANG RENDAH DAN RASA EGO YANG TINGGI.

Ketika suhu saya diambil, termometer menunjukkan darjah KEGELISAHAN HAMPIR MENCAPAI 50°C.

Ketika pemeriksaan jantung, saluran arteri tersumbat oleh pelbagai KEKECEWAAN, KESEDIHAN, KEMARAHAN DAN DENDAM, sehingga memerlukan by pass.

Ketika saya ke Orthopedic, kelihatanlah tulang-tulang saya mulai mereput oleh RASA CEMBURU & IRI.

Ketika melakukan pemeriksaan mata saya yang mulai terganggu penglihatannya, diketahui penyebabnya adalah kerana saya sering MELIHAT KEKURANGAN-KEKURANGAN orang di sekitar saya, sehingga kemampuan mata saya untuk melihat perkara-perkara indah & baik mulai tertutup.

Ketika saya mengadukan masalah pendengaran saya, pakar terapi menyarankan saya untuk memulakan LATIHAN MENDENGAR SUARA-SUARA TUHAN setiap hari untuk lebih mensensitifkan pendengaran.

Setelah menjalani semua check up itu saya mendapat perundingan dan ubatan percuma atas rahmat Tuhan untuk mengubati semua penyakit saya tersebut.

Ubat yang diberikan adalah ubat semulajadi yang ditulis di atas resit seperti berikut:
- Setiap pagi minum segelas RASA SYUKUR atas segala yang saya miliki.
- Setiap petang minum sesudu FIKIRAN POSITIF & sesudu PENGAMPUNAN.
- Setiap jam minum sebiji pil KESABARAN, secangkir KERENDAHAN HATI & semangkuk KASIH.
- Setiap kali pulang ke rumah kala petang, minum satu dos CINTA.
- Setiap malam sebelum tidur minum kapsul SUARA HATI yang jernih, satu pil anti KESEDIHAN & KEPUTUS-ASAAN atas peristiwa-peristiwa yang saya alami hari ini. Dan tidur dengan berselimutkan DOA & PENGHARAPAN.

Alhamdulillah kini saya beransur sembuh & InsyaAllah dapat menjalani aktiviti dengan lebih baik.
Selamat Mencuba...

Comments
0 Comments

0 0 mEnGomEn:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...