Thursday, January 13, 2011

Sumpahan Semut Sengal (SSS)...

hoolaa..
minggu ni banyak benar den wat status pesbuk sal semut..
giler tensyen ngan semot2 nih..
den pown tataw mane puncenya..
den bubuh racun semot pown tak jalan..
liat toi die nak mati..
yang tak tahannye..bukan die kerumun makanan manis ke hape..
die kerumun AIR MASAK!!
hadohh..pening den...

suku sakat semut duk serang kettle den..
abeh air masak den depa tibai..
tu boleh tahan lagi..
ni siap celah2 pown die masuk...last2 terlekat dalam tu..takleh bawak kuar
den apo laie..terpakse la jadi pomen skejap,bukak skru kettle tu..
baru lah leyh kuarkan mangsa2 tersekat tuh..

paling tak tahan..
den sengaja bubuh mug air coklat atas meja..sekor pown tak bertandang..
depa lebih prefer hurung air dalam heater tu..
padahal air dalam tu ade secoek jer..
betol2 jaga kesihatan semut2 alaf nie..
Grrrr....!!! goram toi rasenyer..

biler ngadu kat ibu..
ibu kata..orang dulu2 cakap yang semut ni bawak rezeki..
hoho..den tataw la fakta ke auta tu..
tapi yang penting..kes semut ni betol2 merimaskan den...

wahai semut...
den nak tujukan sebuah lagu kat ekau..ekau dan ekau..
kalau tetibe korang terbace entry blog den ni..
korang nyanyi dan hayatilah la ikot irama Toyol by Sudirman yerk!!

~~~~~~~~~~~~~
Semut, engkau datang padaku beramai-ramai
Tolong, kemanaku kan pergi

Semut, kenapa pula aku yang kau cari

Tolong, rupa kau hodoh wow.. wow.. wow.. wow


Badan hitam,
kecik dan legam
Disitu, disana,merata-rata

Ee...geramnya,ku melihat rupanya

Berlari-lari,menghurung pula


Apa yang kau mahu, datang kepadaku?

Aku tak tahu, asal-usulmu

Wahai semut jangan ganggu


Badannya hitam, buruk, kakinya banyak

Terkedek-terkedek, tertonggek-tertonggek

Ee geramnya, habih aku tenyeh dengan jari

Mencari-mencari, AIR MASAKku!!


Apa yang kau mahu, datang kepadaku

Aku tidak tahu, asal-usulmu

Wahai semut jangan ganggu


Padamu semut sebenarnya, ku tak rasa takut

Sengaja aku bagi racun, tapi kau tak lut


Pergilah semut jangan ganggu

Manalah ada kuih baulu

Mana, mana, mana ada


Semut, dia datang padaku beramai-ramai

Tolong, kemanaku kan pergi

Semut, kenapa pula aku yang kau cari

Tolong, rupanya hodoh woooow


Kakinya kontot tapi larinya kencang

Merata-rata, depan belakang

Ee kuat pula askar-askarnya

Bagi racun masih bersahaja


Apa yang kau mahu, datang kepadaku

Aku tidak tahu, asal-usulmu

Wahai semut jangan ganggu


Tiba-tiba aku, rasa sakit di kepala

Ku terjatuh dari katilku

Sungguh besar benjolnya


Rupa-rupanyaku tak bermimpi
Tidur tadi digigit semut dikaki
Mimpi, mimpi, bukan mimpi

Semut, jika kau datang, datanglah dalam mimpi
Aku ajak engkau tengok TV
Semut, jika kau ada lagi di bilik ini
Aku beli ridsect bagi kau mati!!
~~~~~~~~~~~~~

tapi kan...
Dalam sebuah hadith dari Ibnu Abbas ra ia berkata;
"Rasulullah SAW melarang membunuh empat
macam binatang, semut, lebah, burung hudhud dan burung shurad".
hmmm...ada den terbace hadis yang bunuh semut ni tak baek..
sebaik2nya kita carik sarang semut tuh, korek, pastu buang kat luar..
aduss..camner nie...den pown tataw kat mana depa punya sarang..T_T

Comments
0 Comments
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...