Sunday, July 18, 2010

iNi cEritA mEreKa~♥LuLy♥~

1st of ol...nk bgtaw yang kisah ini tiada kene mengena antara hidup mahupun yang telah meninggal donia...
juga tiada kaitan ngan owang yang tengah koma @ pengsan...
juga amat tidak berhubung kait ngan insan yg masih dalam kandungan..heee
sekadar merapu2 dan fantasi ana semata jerk..
jgn pikir ana psyco lak erk..haha

ini kisah mereka....



bermula dari kisah...Luly

Aku datang dari jauh....jauh di utara Malaysia..Aku dihias cantek oleh orang2 dan diperagakan di gerai cenderamata. Pada masa itu,kelihatan begitu ramai orang di sana. Aku sendiri tidak tahu apa yang berlaku. Yang aku lihat,setiap wajah di sana sentiasa terukir senyuman. Senyuman kepuasan barangkali. mungkin...kerna aku sendri tidak tahu...Ramai muda mudi sakan bergambar,bersama teman2 ku yang lain...juga dihias cantik dalam jambangan bunga..Aku sepi,tiada siapa pun mahu mengambilku...Mungkinkah aku hodoh? Atau tiada sesiapa perasan akan kelibatku kerna ramai yang telah mengambil kawan2 ku yang jauh lebih besar dariku,jauh lebih cantik gubahannya berbanding aku...Aku hanya menanti dan terus menanti...sambil memerhati sekeliling yang tak pernah sunyi..memerhati muda mudi melempar 'topi'nya ke udara sambil melompat riang.Aku yakin mereka semua merasakan kegembiraan yang teramat. Kegembiraan yang tak dapat ditafsirkan oleh aku. Sedang aku asyik memerhatikan sekeliling,ada seorang pemuda datang ke tempat ku..Dia bercakap sesuatu pada orang di gerai tempat aku berada.Aku hanya berdiam diri sahaja,kerna aku yakin bahawa pemuda tampan itu tak akan memilihku tuk bersamanya.Tiba2 ku terasa badanku disentuh,pemuda tersebut seakan senyum padaku.Aku mula khuatir,gembira pun ada kerna seorang pemuda kacak telah senyum padaku...Sambil mengambil sesuatu dalam dompetnya dan memberinya kepada orang di sana..Pemuda itu pun pergi dari gerai tersebut,tapi bukan sekadar dengan tangan kosong...tapi dia membawaku bersama2!!
Yipiii....aku amat seronok..aku rasa bebas..kini aku tidak lagi duduk di gerai cenderamata tersebut tapi aku seperti berjalan2 memerhati sekeliling sambil dirangkul pemuda tersebut...Senyuman manis sentiasa terukir pada wajah pemuda tersebut...Mungkinkan dia mahu menyimpan aku atau dia mahu hadiahkan aku pada seseorang yang bermakna dalam hidupnya? Entahla..terlalu banyak persoalan bermain di benakku...aku hanya biarkan ia tinggal tanda tanya dan akan terjawab sendiri nanti...
Lama juga aku tinggal bersama pemuda tersebut.Tidak pula dia mengasingkan aku dengan bunga2 di sekelilingku.Mungkin pada pandangannya aku cantik dalam keadaan demikian?hehe..Satu hari,dia membawaku naik komuter..perghh..1st tyme aku naek komuter..dari KL pulak tu..bukan senang..kalau x bernasib baek,terperap dalam bilik je lah gayanye...tp aku agak bernasib baik kerna berjaya naik komuter walaupun seketika cuma..Tidak lama kemudian,tibalah aku di suatu tempat.Di luar sebuah bangunan yang gah berdiri...Pemuda tersebut duduk di sebuah bangku dan berbual2 pada seseorang di telefon bimbitnya.Selang beberapa minit,muncul seorang gadis.Pemuda itu tersenyum pada gadis tersebut.Aku cemburu.....tapi aku sedar diri,tidak layak untuk pemuda tersebut...Aku mula beralih tempat.Kini aku sudah berada di tangan gadis tersebut.Setelah berbual seketika,gadis itu pun berlalu pergi dan membawa aku bersama.Aku rasa agak sedih kerna berpisah dengan pemuda tersebut,tp aku pasrah..Gadis tersebut mungkin orang yg istimewa bg pemuda tersebut..Sapelaa aku ni kalau nk banding ngan gadis tersebut..huk3.Di dalam bilik gadis tersebut,aku terdampar.Aku mulanya tidak suka bersama gadis tersebut kerana dia telah memisahkan aku ngan pemuda tersebut. Tidak cukup dengan itu, dia juga memisahkan aku dengan bunga2 di sekelilingku..aku marahh!! tapi apalah dayaku...(T_T)
Setelah sekian lama besama gadis tersebut,aku mulai seronok.Dia selalu memelukku tika malam,dan dia letakkan aku atas katil yang empuk..aku seronok..lama2 kebencian di hatiku bertukar jadi suka dan riang...Tidak cukup dengan itu,gadis tersebut telah perkenalkan aku dengan seorang rakan..nak tahu siapa rakanku tersebut?? Tunggu sambungannye...hehehe


♥♥♥...bErsAmbUnG...♥♥♥

Comments
0 Comments

0 0 mEnGomEn:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...