Monday, April 12, 2010

oH tEsiS

cam xsangke pulak...
bukak je sem depan da final year...
kalo final year..ape kite kene buat yer kawan2?
ye...betOl...(cam la kowang menjawab)
projek tahun akhir...TESIS!!
dan benda yg wat student FST kecot perOt...VIVA...ho yeah..
tekanan di penghujung...

bbrape minggu lepas tensen putar alam ape nk isi dalam borang tesis..
siyez den xisi ape yg den dapat ni...
sebb takot ngan term KAJIAN EKOLOGI tu..huhu
tapi penyelie die besh...
Prof Ahmad Ismail....sempoi...huhu
die ngajar tyme ekologi air tawar aritu..
mmg xsedar mase berlalu kalo die ngajar...^^
tapi...prof ahmad ni expert alga...sem ni..belajar juz 1hOur je sal alga..
ley ker den wat?emmm
basic pown xkukuh nie...
dah la prof ade kat overseas skunk..caner nak mintak guide..
huk2...Dr Haja cakap..lau prof xbalik jugak lagi ke Mesia...nampaknyer den kene lelOng la...
waaa....xmO...xmO...MyEm0.Com

Ya Tuhanku..
jika ini yang kau beri padaku..aku terima dengan redha dan ikhlas..
dengan hati yang penuh tawakal kepadaMu..

"Dan alangkah baiknya jika mereka redha dengan apa yang Allah dan Rasulnya berikan kepada mereka sambil mereka berkata :
Cukuplah Allah bagi kami ,Ia dan Rasulnya akan berikan pada kami kurnianya, Sesungguhnya pada Allah kami menuju ".

Surah At Taubah : Ayat 59


meskipun ia bukan pilihanku...
aku yakin..inilah jalan terbaek yang Kau berikan padaku..

“Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui ..."
Surah Al Baqarah:Ayat 216


dan aku xkan sesekali mempertikaikan apa yang telah Kau berikan dan takdirkan pada diriku..
aku yakin..ada hikmah tersembunyi sebaliknyer..

"Dan jika sesuatu kesusahan mengenaimu janganlah engkau berkata :
jika aku telah berbuat begini dan begitu, begini dan begitulah jadinya.
Melainkan hendaklah kamu katakan :
Allah telah mentaqdirkan dan apa yang ia suka,ia perbuat!
"Kerana sesungguhnya perkataan : andaikata... itu memberi peluang pada syaitan"
Riwayat Muslim


sesungguhnya...Engkaulah yang Mengetahui dan Maha Berkehendak...
dan Engkau x pernah memberikan dan menjadikan sesuatu dengan sia2...
melainkan..aku sendiri yg mensia2kannye...

Katakanlah (kepada mereka): Apakah kamu akan memberitahukan kepada ALLAH tentang agamamu (keyakinanmu), padahal ALLAH mengetahui apa yang ada di langit dan apa yang ada di bumi, dan ALLAH Maha Mengetahui segala sesuatu.
Surah Al-Hujur√Ęt: Ayat 16

Sesungguhnya perkataan Kami terhadap sesuatu apabila Kami menghendakinya, Kami hanya mengatakan kepadanya: "kun (jadilah)", maka jadilah ia.
Surah An Nahl : Ayat 40


Aku Ikhlas.....Ya Allah..
Hidup tak selalu indah..
langit tak sentiasa cerah..
Maka bersabarlah..
Kerna semuanya ada hikmah..

Comments
0 Comments

0 0 mEnGomEn:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...