Monday, October 12, 2009

++idOLa kU++....pArt 1

(ni versi luahan perasaan..tak banyak perkataan merepek digunakan)

idola..
pasti semua orang ada idola masing-masing..
tak kisah la idola diorang artis ker...ahli politik ke..cendekiawan ker..takpun astronaut..
tak kisahla..asalkan dia jadi cam role model, ikutan diorang..
kebanyakan muslimin & muslimat..for sure la jadikan Rasulullah,Nabi Muhammad S.A.W sebagai idola atau ikon sepanjang zaman..

tapi..
apa yang aku nank ceritakan kat sini adalah tentang idola yg paling aku sayangi, kasihi & cintai..
dialah role modelku..
dia jugalah penasihat terbaikku..
dialah..................IBUKU..

huhu..
Mungkin bagi orang lain, tak style / tak rock la mengidolakan mak sendiri...
Lebih baik mengidolakan Faizal Tahir ke, Fasha Sandha ke(werkkk..euwww...) tak pun, nak bagi gak sikit, Dr.SMS
tapi..bagiku..
IBUKU...IDOLAKU...

Entah ni entry ke berapa aku ceritakan pasal ibu aku..
bukan nak puji @ keji mana-mana pihak..
tapi..pada pandagan mataku...mata seorang anak..
ku lihat ibu adalah seorang wanita yang cekal, tabah, berhati waja..
walaupun dikurniakan anak-anak yang pelbagai ragam & kerenah...
lebih-lebih lagi dapat anak yang cam aku nih..
Asyik menyusahkan saja dari kecil..
so..paham-paham je la kan...
tapi ibu tak merungot..layan je kerenah kami adik bradik..
kena marah tu biasa la..tapi takde la samai mendera anak sendiri.
MyEm0.Com

Ingat lagi hari tu ibu cerita tentang beranakkan aku..
ari-ari hancur..
al maklumla..seksa tu nak keluarkan ari-ari yg hancur dari rahim..
ibu cerita sambil tersenyum..tapi aku dengar macam nak nangis je..
(da t'menangis da kowt)
Tak cukup dengan itu..aku bwak masalah lagi..
dengan problem kat tulang kaki aku yg melambatkan proses aku berjalan..
berbulan-bulan buat rawatan..ulang alik ke Ipoh nun..(time tu stay kat Lumut)
ibu bersengkang mata jaga aku siang malam...
sampaikan adik yang masih baby ketika itu..terpaksa tinggal dengan nenek..
haiyork...
MyEm0.Com

Tak puas dengan itu..
Aku menyusahkan ibu lagi (tmasuk ayah & siblings yang lain) selepas kakiku dibedah..
Aku asyik merengek nak itu, nak ini. Mengadu sakit sana, sakit sini.
Ibu gelabah la..da la ayah jauh..(pergi belayar)
tambah-tambah pulak dengan kewangan yang tak berapa nak kukuh..
Sedih tu...Aku dengar ibu flashback pun sedih.
Maklumlah, aku ni macam ada short term memory je.
Tak ingat hal yang terjadi masa kecil-kecil dulu.
Tapi, ibu TAK PERNAH cakap aku ni menyusahkan dia.
Dalam kewangan yang tak berapa kukuh tu pun, ibu masih tunaikan apa yang aku nak.
Walaupun adik beradik teraksa makan hati.:'(
Teruk kan aku ni?

MyEm0.Com
....bersambung....


(p/s:wokey la..nanti den sambung cerita..nak stadi lak..final da dokek..doakan den..)

3 comments:

  1. bgusla klu jdikan ibu sbgai idola..bkn sume org leh wat cmni..gni bru leh jd ank solehah..huhu
    (xsbar tnggu part2 kuar lak..hehe)

    ReplyDelete
  2. amin....
    ngeee~~~
    part 2 akn myusul...ngah susun idea..hehe

    ReplyDelete
  3. bgusla klu jdikan ibu sbgai idola..bkn sume org leh wat cmni..gni bru leh jd ank solehah..huhu
    (xsbar tnggu part2 kuar lak..hehe)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...