Wednesday, July 22, 2009

tO dAk yAng pUtOs cHenta...


Ibarat air di daun keladi
Walaupun tergenang tetapi tak meninggalkan kesan
Pabila tersentuh dahannya bergoyang
Air pun tertumpah tercurah habis tak tinggal lagi

Begitu juga cintamu padaku
Cinta hanya separuh hati kau lepas kembali
Nanti disuatu masa kau juga kan merasa
Betapa sakitnya hati kecewa kerana cinta

Bila kau lihat
Gadis yang lebih gaya
Cintamu pun segera
Berpindah kepadanya
Tapi biarlah kau cari yang lain

Kan kau buat sebagai korban cinta palsu hampa
Nanti disuatu masa kau juga kan merasa
Betapa sedihnya hati kecewa kerana cinta


erm...
nk story mory ket..
ade dak 2 kan..
die kecewa chenta...
cian kat dier...
sampai ade simpan hasrat nk cacatkan diri sndri..
ngan niat biar sume owg xsuke dier..
hanye krne sowang laki..die boley pikir sampai cam2 skali..
ish..ish..ishhh...
ni antare ayat2 dier yg ambe ingat2 lupe..
wat amber tsentak gak..


sejak ptg td,aku wase mcm dah jadi gle jer,
aku bawak moto, nampak bronza, lantas dalam ati n kpale aku,
kalolah aku kne langga ngan mende tuh,xmati,cacat...
alangkah bagusnyer, so, xda la die rase myesal kalo die tngglkn akuh...
(aduhai..boleh die pikir g2..die ingat balak die 2 sgale2nye ker??)
dgan otak yg ligat bfkir n fkiran melayang,

aku nak kona kat simpang dkat dgan umah aku,
ntah cam ne, aku tgok de kreta viva kale putih meluncur laju,
aku kona n mmg nyaris nak excdnt.
aku trsentak gile,then aku tfkir,knape la aku neyh bodoh sngat sampai fkir nak bunuh dri,
(taw lak die 2 b***h wat cam2)
mgkin kalo aku kene langga tuh, aku mati dlm keadaan sia2..xcium bau syurga..

mmg sia2 aku hidup ** taun kat muka bumi...
(haaa...reti pown)
balik umah, aku kesal ngat...n aku akan redha je pe yg akan terjadi...dan.....
mungkin, aku akan berubah....

(redo je la..watpe nak pikir2 balak 2..saket paler jer..)

yela..ambe taw..
memang perit sgat lau kcewe dalam chenta..
ambe pOwn penah alaminye..
tp malaz amber nk pikir..
cOz ambe da cukOp & amat bahgie skunk..

erm..
biase2nye owg putos chenta ni..
atas sebab2...

1) da xserasi
2) wujud owg ke 3
3) hlangan owg tue
4) sblah pihak menganggap die xlayak tuk pasangannye
5) da bOwink ngan kapel die 2...

time ni ler..
abesh ilang ntah kemane sumpah setie, lafaz chenta sehidOp smati, suwat akurjanji(huk..huk..huk)
sampaikan si die yg kite duk chenta 2 cam owg aseng..cam kite dOp kenal..
totally changed!!!
nak2 bile die wat xlayan kiter lak..
adeh..saket tOl jiwe raga...
cOntOhnye cam kite wish gud luck tuk exam die ker...
tup2..die jawap yg kite xyah amek taw hal dier!!!
adushh...panaz tOl wase..

mase 2 la kite nanges sampai bengkak2 mata (cam mate sesumpah da skali nengOk)..
ilang smangat nak idOp..
dunia lak rase cam gelap gulita jerp...
sampaikan ade yg bfikiran sesangat cetek 2....sanggOp tuk bunOh diri..
terjOn bangunan ker,gantOng diri ker,bwak moto lelaju ker,mkan rachOn ker..
xkire la pape care..tp ngn niat nk ilangkan nyawa die..
"biarlah aku mati..dari aku idOp dalam kekecewaan camnie"
erm...betOl la kate2 pujangga..
"Dunia akan terkejut mendengar seseorang membunuh diri kerana kematian ibunya,
tetapi tidak akan terkejut apabila pembunuhan diri itu disebabkan kematian kekasih yg dicintainya"

Nauzubillah...!!!
tOlOng la hargai nikmat nyawa yg Allah kurniakan 2...

ade gak 1 kesah yg ambe duk bace2..
ade la sOwg ahli sufi ni, tgah jalan2,tetibe tserempak ngan sOwang laki yg dOk nages sakan kat kubOr..
pas2,ahli sufi 2 nanye la nape yg die duk nanges kat kubOr nie??
jawab la si lelaki ni yg kekasihnye da meninggal dunia..
pas2..ahli sufi ni membalas dgn penOh bhikmah sekali...
"Sebenarnya engkau telah menzalimi dirimu sendiri dgn mencintai kekasih yg mati.
Jikalau engkau mencintai kekasih yg tidak akan mati nescaya engkau tidak akan tersiksa dgn perpisahan.."


ngerti ngak???
juz chenta pada Allah ialah chenta yg agung..
Dia xkan sesekali meninggalkan kita...
Dia tetap bersama kita walau sejauh mana kita menjauhi Dia..
Dkat2kan la diri kpadaNya...pasti hdup kite akan btambah tenang..
Sesungguhnye...kecewa chenta bukan la p'akhiran sebuah kehidupan, malah boley jadi 1 permulaan yang baik kalo kite dapat tanganinye dgan cara yg positif & penOh berhikmah..
ambe akui...mule2 tu mmg la amat berat ngan sume kekecewaan yg kite tpakse tanggung..
ambe sndri penah laluinyer...
rase cam bengong jerp...
tp,ambe redho..mayb ade hikmah dari sumer yg blaku...
skUnk..ambe da taw da ape hikmahnyer...
ape hikmahnyer??
ade la..rasie..huhu..

"Ada sesuatu perkara yg kamu cintai tetapi itu membawa keburukan kpd kamu. ada pula sesuatu perkara yg kamu benci tetapi ia membawa kebaikan kepada kamu. sedarlah, kamu tidak mengetahui, Allah-lah yg lebih mengetahui"
(Al-Baqarah:216)
Renung2 kan & selamat beramal...

p/s: putOs chenta? nk dpatkn siket mOtivasi?Klik sini..

Comments
0 Comments

0 0 mEnGomEn:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...