Tuesday, June 12, 2012

Cinta Di Rentang Jarak

Aku sering tertanya-tanya salahkah untuk aku mempunyai perasaan yang bukan aku reka atau cipta, perasaan yang hadirnya tak pernah aku paksa, perasaan yang tak berubah sedikit pun walau banyak dugaan menimpa.
Namun dalam aku melangkah menyusuri perasaan itu, aku sering dilanda rasa khuatir.
Aku khuatir andainya rasa cinta ini melebihi rasa cintaku pada-Nya.
Aku khuatir andai rindu yang aku pendam melebihi rinduku pada-Nya.


Kita dipertemukan dalam keadaan yang aneh sekali.
Dalam keadaan saling tidak mengenali, perasaan yang tidak disangka-sangka hadir dalam diri kita.
Sehingga kini, aku masih tidak mengerti bagaimana perasaan itu hadir dan bercambah sehingga ke saat ini.
Oleh itu, aku mengerti mungkin pertemuan yang aneh ini harus jua dilalui dengan jalan yang aneh juga.

Kini aku semakin mengerti, JARAK ini bukan untuk menghukumku.
Tetapi JARAK ini untuk menjaga aku dan kamu.

Dengan JARAK ini kita berjanji untuk berubah menjadi yang lebih baik.
Dengan JARAK ini kita berjanji untuk memperbaiki cinta kepada Ilahi.
Dengan JARAK ini kita berjanji untuk mencintai Pencipta lebih dari segalanya.
Dengan JARAK ini kita berjanji untuk mendalami Islam hingga ke akar umbi.
Dan Dengan JARAK ini jua kita yakin andai tiba saatnya nanti, aku dan kamu akan lebih bersedia untuk melayari semua ini dengan jalan yang diredhai.

Terima kasih Ya Allah kerana memberi peluang kepadaku melalui jalan-Mu ini.
Terima kasih kerana memberikan JARAK itu kepada aku dan dia.

Aku sedar, aku insan yang masih rapuh.
Kadangkala hatiku goyah melihat keadaan sekeliling yang menekanku.
Jika tidak kerana JARAK ini,mungkin aku akan mencari pelbagai alasan untuk bersama dia.
Iman ku akan goyah saat terpandang wajahnya.
Hatiku akan bertambah rindu saat mendengar suaranya.

Moga hidayah yang diberi ini akan terus membajai hatiku.
Aku yakin semua ini rencana Mu Ya Allah.
Moga di akhir JARAK ini, Kau memberi kesudahan yang baik untuk aku dan dia....

Comments
0 Comments

0 0 mEnGomEn:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...